Ny kommunikasjonsrådgiver og markedskoordinator
Vi har gleden av å presentere Brettforbundets nysignering, Solveig Strømme. Kristiansandjenta skal utvikle Brettforbundets kommunikasjon- og markedsarbeid i årene som kommer.
Solveig er straks ferdig med en bachelor i Sport Management fra Norges Idrettshøgskole, men sitter også på en treårig utdannelse som musikalartist fra Bårdar Akademiet. Parallelt med studier har hun vært i praksis og jobbet i Viaplay (Nent), hvor hun blant annet har produsert diverse med snowboardlandslaget. Se Solveig i aksjon med Eilertsen, Olimstad og Kleivdal her:
Ikke bare er hun et marked- og kommunikasjonstalent, Solveig kan også synge og danse - et ekte scoop med andre ord. Som kommunikasjonsrådgiver og markedskoordinator skal Solveig primært jobbe med Brettforbundets merkevare, PR- og innholdsarbeid og sponsoraktiveringer.
- I Brettforbundet har vi som mål å være best på marked og kommunikasjon, så dette er ikke en avgjørelse vi har tatt lett på. Solveig er ekstremt dyktig i kommunikasjonsfaget, i tillegg er hun læringsvillig, hardtarbeidende, operativ, uredd og har et strategisk hode. Det er en kombinasjon av disse ferdighetene som gjør at hun blir en stor ressurs for Brettforbundet i årene fremover, sier Bijora Sardarian, generalsekretær i Brettforbundet.
Etter en lang søknadsprosess med utrolig mange dyktige kandidater ble Solveig enstemmig innstilt.
Vi har stilt Solveig noen spørsmål så dere også kan bli bedre kjent med henne
Velkommen som kommunikasjonsrådgiver og markedskoordinator i Brettforbundet, kan du fortelle hvorfor du søkte på jobben?
Gjennom Viaplay (Nent) hvor jeg produserte innhold med snowboardlandslaget kjente jeg på et voldsomt engasjert for brettkultur og brettforbundet, og jeg synes det er kult med et forbund som ønsker å vise hvor gøy det er å drive idrett, som fremmer gode verdier, ønsker at alle skal finne sin plass i idretten og som har ekstremt dyktige utøvere. For at jeg skal gjøre en så god jobb som mulig og også ha det gøy med det er det viktig for meg å jobbe med noe jeg engasjerer meg for, så da denne stillingen dukket opp var det virkelig bare å søke.
Hvorfor er kommunikasjon og marked så spennende?
Jeg synes kommunikasjon og marked er spennende fordi er det er så mye potensiale i å skape bærekraftige samarbeid og verdiskapning, engasjement, nettverksbygging og ikke minst synes jeg det er spennende å få lov til å være med å løfte utøvere som virkelig fortjener å bli sett. Man møter også mange flotte personer på veien som man lærer masse av, det er aldri feil.
Hva har du lyst til å få til her?
Mye kult! Neida, men jeg ønsker å være med å bygge opp et engasjement for brettkulturen, klubbene og landslagene. Og gjennom mitt arbeid ønsker jeg å vektlegge verdiene som ligger i brettkulturen og skape gode, bærekraftige samarbeid på breddenivå og toppnivå. Samtidig ønsker jeg å være nyskapende og kreativ, ha rom for humor og alvorlighet, lage innhold som engasjerer og utvikle profiler.
Hva slags inntrykk har du av Brettforbundet?
Nå har jeg vært på min første tur med brettforbundet til NM, og jeg kan ikke si annet enn at inntrykket er ekstremt positivt. Jeg koste meg dag inn og ut, og jeg opplever stor åpenhet og engasjement hos ansatte, utøvere og miljøet. Det digger jeg!
Så til slutt, det ryktes at du på din alle første tur med forbundet hadde bindingene skrudd på feil vei, stemmer det?
Ryktene sier så, men jeg velger å la den henge i luften og tenker dette er et bra sted å svare; ingen kommentar 😉
På vegne av hele Brettnorge ønsker vi deg hjertelig velkommen på laget!
Ta kontakt med Solveig på:
Tlf: 412 11 121
Mail: solveig@brettforbundet.no